#104 je opravená na objednávkach jazdí T2
Najstarší typ bratislavských historických električiek je opravený. Hovoríme o električke GANZ #104 opravená bola okolo 10.09.2008 aj napriek tomu môžete vidieť 2. typ najmaladšej historickej električky ČKD - Tatra T2 #215 T2 #215 je najmladšiá historická električka
pokiaľ nechápete:
typy T2.., 38, T2....
pokiaľ opeť nechápete do Bratislavy prišiel typ T2 potom vyrobil DPMB #38 a potom do BA prišli ďalšie vozne T2 medzi nimi bola aj #215
čiže starší typ ako DPMB #38
ale novšia električka ako #38
T2 #215 ,,Pomorka", ,Milanko" jazdí za #38 ktorá je pokazená od polovice septermra a tak T2 zastupovala #38+#135 cez: víkendy a sviatky linku H1 BKIS
niečo o #104
GANZ #104 Rekonštrukcia na motorový vozeň s výzbrojou Siemens D 612
Postavenie nového motorového vozňa č. BMEŽ / DPMB #44
(popisu vozňa BEÚS č. 44)
Po poškodení karosérie v roku 1995 na starom podvozku sa našiel dátum jeho výroby zlikvidovala sa karoséria (okrem strechy) a po rekonštrukcii na motorový vozeň GANZ ev. č. 104 - novopostavený vozeň bol prvý krát predstavený na otvorení zrekonštruovanej koľajovej križovatky na Námestí SNP 31.7.1998.
Vozeň bol VV Ganz #124, neskôr mal potom číslo #104 neskôr #130, neskôr už ako historičák mal mal číslo #44 a bol v podobe DPMB / BMEŽ Päťokeňák, V Zime 1997/1998 bola skriňa #44 poškodená a keď #44 išli opraviť na podvozku našli že je z roku 1910 a spravili z neho Mototrový vozeň GANZ (# 104) a je jediná bratislavská historická električka ktorá má drevené sedadlá (ani #31 nebude mať drevené, ale koženkové hrboľaté)
Vozeň je už príliš starý a tak premáva z času na čas nahradila ho
ČKD - Tatra T2 #215 a historická súprava 38+135
foto a pár iNFO imhd.sk